הנה כל מה שרצית לדעת על A/B tasting, גם במכירות

יש משפט באנגלית שאני מאוד מאוד אוהב שאומר: everything is a test, המשפט הזה פגש אותי בכל תחום לאורך חיי, עסקי אישי רוחני וחברתי.
ועכשיו בוא ניגש לעניין, מה זה בכלל A/B Testing ?
כמעט כל לקוח או אדם שאני פוגש מכיר את המונח של A/B Testing אבל אף אחד לא באמת מבין את המשמעות האמיתית של זה, וזה אולי יפתיע אותכם אבל פגשתי גם אנשי שיווק שלא באמת יודעים מה המשמעות של A/B Testing וכמה זמן באמת נדרש בכל דבר כדי להחליט אם אני הולך אופציה A או על אופציה B .
אז בוא נעשה קצת סדר בנושא ונבין את המשמעות האמיתית של זה ואיך ניתן לתקוף וליישם את זה, המשמעות של A/B Testing היא לקחת שני דברים שונים ולהשוות ביניהם במשהו אחד בלבד, ולאחר הבדיקה להגיע להחלטה מכריעה, האם A הוא האופציה היותר טובה או B.
רוב האנשים חושבים שהמונח הזה תכף רק לשיווק, אך למעשה אנחנו צריכים לחיות לפי A/B Testing כל יום וכל היום, 24/7 וגם בשינה אפילו, ולהתייחס לזה כאל מתודת חיים באופן קבוע, וכל הזמן להשוות בין שני אופציות ולבחור רק דבר אחד.
בין אם זה בשיווק, ובין אם זה במכירות, ובין אם זה בעסק, או בחיים האישיים, אין משהו אחד שתמיד יעבוד לאורך זמן, וברוב המקרים אין משהו אחד שיעבוד על ההתחלה ואנחנו צריכים אופציות להשוואה כדי לדעת לבחון ולהחליט.
אז תתייחסו לנושא ה A/B Testing ברצינות אם אתם רוצים להיות בשמו"פ קבוע (שיפור מתמיד ובלתי פוסק), ז"א שאם אתם נוסעים לעבודה באותה דרך כל יום, תחליפו דרך ותראו מה קורה לכם, אולי יותר מהיר אולי יותר כיף, אולי בדרך A אתם רואים אנשים שבוזים ועייפים שמורידים אותכם ואולי בדרך B משום מה יש אנשים עם וויב אחר ומרומם.
אולי אתם רגילים לאכול לפני שינה, תבחנו את אופציה B של לא לאכול, אתם רגילים לשבת עם חברים רק על בירה באיזה בר, תבחנו את אופציה B של להזמין אותם להליכה בים, אולי אתם רגילים שהעובדים באים לעבוד מ 08:00 עד 17:00, אז תנסו מ 10:00 עד 19:00, או 07:00 עד 16:00.
עכשיו בוא נתן כמה דוגמאות שימושיות שהם חובה לפחות בעסקים על כל הנושא של A/B Testing, ככה שאם עד היום ומאיזשהו סיבה אתם לא עושים את זה בעסק, אני ממליץ בחום להתחיל לעשות ולנהל מעקב מסודר בקובץ וורד או אקסל על כל ניסיונות ה A/B Testing שלכם כדי לדעת מה עבד לכם עד היום ומה לא וללמוד מזה ולשפר לניסיונות הבאים שלכם, תמיד להתחיל במאקרו ואז לרדת למיקרו, אז בוא נתחיל:

  • A/B Testing בשיווק: בשיווק שלנו אנחנו רוצים לבדוק הכל, בין אם זה ברמת המודעה והקמפיין ובין זה ברמת המסר, הנה מספר דברים שאני תמיד עושה להם A/B Testing בעסקים שלי בכל פעם שאני עולה בקמפיין שיווקי חדש: סוגי קמפיינים שונים, וידיאו לעומת תמונה או תמונה A לעומת תמונה B, כותרות A לעומת כותרת B, טקסט A לעומת טקסט B, כפתור הנעה לפעולה A לעומת כפתור הנעה לפעולה B, טרגוט קהל A לעומת B, מיקום A לעומת B, השוואה בין פלטפורמה A לעומת פלטפורמה B, מייל A לעומת B, השוואה בין נשים לגברים ועוד, בעצם כל מה שאני יכול להשוות והוא רלוונטי אני משווה.
  • A/B Testing במכירות: כמו שציינתי למעלה, תמיד להתחיל במאקרו ואז לרדת למיקרו, ז"א שבהתחלה אני תמיד משווה בין תסריט שיחה A לעומת תסריט שיחה B, לאחר מכן בתוך התסריט שיחה המנצח שהוא מורכב מחלקים אני נכנס פנימה ומתחיל לבדוק, השוואה בין משפטי חיבור, השוואה בין משפטי הובלה, השוואה בין הסבר על מותג תועלת A לעומת מותג תועלת B, ובודק תמיד איפה הקהל שלי מגיב הכי טוב, מבחינת כמות, במכירות אני אוהב לבדוק לפחות 20 לידים לכל צד, ברוב המקרים זה יותר.
  • A/B TESTING עסקי: הכל כולל הכל, בין אם זה במאקרו ברמת המודל העסקי, ובין אם זה במיקרו ברמת הספק, איש מכירות A עם ניסיון רב שיותר קשה לחנך אותו לשיטת עבודה שלי לעומת איש מכירות B ללא ניסיון אבל עם מוטיבציית שיא שרק מחפש ללמוד ולהתפתח, לבדוק הכל.

חשוב לציין שאנחנו גם רוצים תמיד לקחת בחשבון במיוחד במכירות ושיווק ענייני אלגוריתמים ואולי הייתי אומר קצת מזל וצירופי מקרים, כי יכול להיות שבאופציה A נפלנו על 20 לידים ממש ממירים, ובאופציה B לא, וכאן אנחנו צריכים להכניס מרכיבים כמו מאפיינים והשוואות פנימיות כדי לצמצם את הפער.
אין סוף לפעולות ה- A/B Testing שאפשר לעשות בכל דבר, זה רק חלק קטן, וכמו שציינתי מעלה תעשו ותקפידו לעשות את זה בכל תחום.
אני רק רוצה לחדד נקודה אחת והיא שבשורה התחתונה יש נטייה לחלק מהאנשים להסתכל על כל הפעולות של A/B Testing כדבר המוציא מפוקוס, וזה גישה לא נכונה בכלל, אין ספק שברמת המאקרו פוקוס הוא עקרון מאוד חשוב בהתפתחות אישית ועסקית, ועל כן פעולות ה- A/B Testing הם פעולות מיקרו בתוך מרחב הפוקוס, והם נועדו לבחון מה עובד הכי טוב על מנת שננוע כל הזמן בעליה בתוך מרחב הפוקוס הכללי שהגדרנו לעצמנו.
יש חוק בשיווק שנקרא: "מה שעובד לא נוגעים", אני לא אוהב את האמרה הזאת כי היא משאירה אותנו באזור הנוחות, ולכן אני תמיד לוקח את מה שעובד ומנסה לשדרג או לשפר אותו ובחלק גדול מהמקרים זה עובד לי.
לסיכום:
אל תוותרו על פעולות ה- A/B Testing בשום תחום בעסק שלכם, אנחנו רוצים כל הזמן לשפר ולהשתפר וכדי שזה יקרה אנחנו כל הזמן צריכים לקחת את מה שקיים ולשפר אותו על ידי השוואה עם משהו אחר יותר טוב.
תכתבו לי למטה בתגובות מה הם פעולות ה- A/B Testing הכי נפוצות שלכם, ובאיזה כלים ודרכים אתם משתמשים על מנת להשוות בין שני גורמים או יותר.

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

שיתוף ב facebook
לשתף בפייסבוק
שיתוף ב linkedin
לשתף בלינקדין
שיתוף ב email
לשתף במייל
שיתוף ב whatsapp
לשתף בווצאפ

אני לא כותב הרבה, אבל כשאני כותב...

אז כדאי לך לקורא ולהקשיב 🙂
אלו בד”כ המאמרים הכי מקיפים ופרקטיים על עסקים, שיווק ומכירות.
רוצה שאעדכן אותך על המאמר הבא שיוצא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי: